צופית

סיפור המזוודה של סבא רבא פסטרנק

המזוודה של סבא רבא הרמן פסטרנק /חוותה וכתבה נינתו, עילית פסטרנק

השנה יצאתי למסע לפולין ושם חוויתי טלטלה אישית משמעותית שאותה אני מבקשת לחלוק עמכם.
סבא רבא שלי, זכרונו לברכה, הרמן פסטרנק, נפטר ממחלת הטיפוס במחנה טרנסנטריה בשנת 1941.
לפני כמה שנים קיבלנו תמונה של מזוודה באושוויץ שעליה רשום שמו ותאריך קבלת המזוודה.
לאחר בירורים גילינו שיש התאמה בין השם שכתוב על המזוודה והתאריכים הרשומים.
ליום האחרון המסע, היום בו ביקרנו באושוויץ, הגעתי ברגשות מעורבים, עם ציפייה שמלווה בחשש.
ביום שני בשעה תשע בבוקר הגענו לאושוויץ. עברנו ביתנים רבים, משרפות ועוד הרבה מראות מזעזעים שקשה לתאר במילים.
לאחר זמן מה הגענו לבלוק מספר 4 . כשנכנסנו לבלוק ניגש אלי בני המדריך ואמר לי, עילית, אנחנו תיכף נכנסים לחדר של המזוודות. כאן נמצאת המזוודה של סבא רבה שלך.
נכנסתי לבלוק וראינו מאות מזוודות אך כמובן שעיני חיפשו רק דבר אחד, את המזוודה .
בתחילה לא מצאתי אותה אך לפתע הבחנתי בה מונחת במרכז כשהאור מכוון אליה, כאילו מחכה בשבילי.
באותם רגעים אני לא זוכרת בדיוק מה היה סביבי, אני רק זוכרת את עצמי עומדת שם נרגשת ובוכה כשכמה מטרים מפרידים ביני ובין המזוודה.
קשה לי לתאר את מה שהרגשתי שם אבל דבר אחד אני יודעת, את הרגע הזה לא אשכח לעולם .